ZAWIESZENIE KÓŁ KIEROWNICZYCH

Oś przednia zapewnia zależne zawieszenie przednich kół kierowanych, toczących się swobodnie. Jeżeli przednie koła kierowane są jednocześnie wykorzystywane jako koła pędne, zamiast osi stosuje się przedni most napędowy .Typowa oś przednia składa się z trzech części, z tzw. osi właściwej oraz dwóch zwrotnic osadzonych przegubowo na jej końcach .Za­dania właściwej osi spełnia belka o przekroju dwuteowym z odkutymi siodłami na resory lub spawana belka o kon­strukcji skrzynkowej, środkowa część belki osi przedniej najczęściej jest wygięta ku dołowi, co umożliwia stosun­kowo niskie zawieszenie silnika (i tym samym pozwala na obniżenie środka ciężkości pojazdu).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!