ZASTOSOWANIE MECHANIZMÓW

Na­stępnie tarczowe mechanizmy hamulcowe zaczęto stosować w ciągnikach rolniczych, i drogowych, a w końcu dopiero jako mechanizmy hamulcowe kół w samochodach osobo­wych oraz ciężarowych.Typowy tarczowy hamulec postojowy  składa się z tarczy osadzonej zwykle na wale zdawczym (wyjścio­wym) skrzynki biegów 1 układu mechanicznego dociskają ceso szczeki zaopatrzone w okładziny cierne do bieżni tarczy. Mechanizm tego typu służy do blokowania układu napędowego i działa całkowicie niezależnie od mechanizmów hamulcowych kół pojazdu.Na wzmiankę zasługuje hamulec po­stojowy systemu CITROEN służący do blokowania układu napę­dowego. Wirująca tarcza hamulca jest zaciskana pomiędzy dwoma klockami osadzonymi obrotowo na dźwigniach, z których jednoramienna (lewa) jest sztywno związana z wycinkiem obro­towym, a druga zaś, dwuramienna połączona jest z cięgłem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!