WYKORZYSTYWANA METODA

Metodę tę wykorzystuje się praktycznie tylko w tzw. elementach hydro-pneumatycznych — zmieniając grubość warstwy cieczy (zwykle oleju) oddzielającej tłok od stałej ilości gazu (najczęściej powietrza lub azotu) zawartego w cylindrze, proporcjonalnie do zmian obciążenia statycznego .Dzięki temu na tłok w położeniu wyjściowym działa również tym wyższe ciśnienie, im większe jest okresowe obciążenie statyczne. Zwiększanie lub zmniejszanie ilości cieczy w cy­lindrze nie zmienia jednak charakterystyki odkształcania elementu hydro-pneumatycznego, ponieważ w razie zu­pełnego braku obciążenia tłok zajmuje wprawdzie’ różne położenia swobodne, lecz początkowe objętości gazu są stałe (w cylindrze znajduje się niezmienna ciężarowo ilość gazu).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!