WSZYSTKIE OMÓWIONE

Wszystkie dotychczas omówione rodzaje dwuszczękowych me­chanizmów hamulcowych cechuje nierównomierny współudział obu szczęk w pracy ha­mowania. Niedogodności tej zapobiec można stosując układ samowzmacniający, tzw..servo . Górne końce obu szczęk opiera­ją się o krzywki rozpieracza, a dolne końce szczęk sprzężone są łącznikiem, nie związanym . z tarczą hamulcową. Podczas hamowania szczę­ka współbieżna pociągana jest przez obracają­cy się bęben i przez łącznik dociska’ dodatkowo szczękę przeciwbieżną, wskutek czego naciski jednostkowe pomiędzy okładzinami obu szczęk a bieżnią bębna są w zasadzie . jednakowe i zbliżone do nacisku jednostkowego .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!