WIELOSZCZĘKOWE MECHANIZMY

Wieloszczękowe mechanizmy hamulcowe. Podczas hamo­wania, w bębnowym mechanizmie dwuszczękowym jedynie około 2/3 bieżni bębna styka się z okładzinami szczęk. Lep­sze wykorzystanie powierzchni bieżni bębna osiąga się tylko przez zastosowanie układu trzyszczękowego .Przy określonych wy­miarach bębna, w porównaniu z układem dwuszczękowym osiąga się w ten sposób o wiele większą skuteczność hamo­wania (i zmniejsza intensywność zużycia okładzin).Okładziny cierne. Rzeczywista skuteczność hamowania za­leży nie tylko od konstrukcji mechanizmu hamulcowego lecz również i od własności fizycznych materiału ciernego, z którego wykonane są okładziny szczęk.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!