WADA ZAWIESZENIA SZTYWNEGO

Wady zawieszenia sztywnego uwydatniają się najwyraźniej w razie stosowania podłużnych resorów piórowych. Jeżełi pojazd zakręca, wskutek oddziaływania na jego kadłub siły odśrodkowej resory zewnętrzne (w stosunku do środka skrętu) uginają się silniej niż wewnętrzne.W re­zultacie powstaje niebezpieczeństwo zjechania samochodu z drogi, zwłaszcza podczas pokonywania ostrych zakrętów z dużą szybkością, kiedy występują znaczne siły odśrod­kowe.Jeżeli koła samochodu są zawieszone zależnie, ciężar mas nieresorowanych jest większy niż w razie niezależnego za­wieszenia kół. W wyniku tego wyczuwalne drgania nadwozia mają dość dużą częstotliwość, co nieprzyjemnie odczu­wają jadący samochodem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!