TARCZOWY MECHANIZM HAMULCOWY

Tarczowy mechanizm hamulcowy różni się w zasadzie od bębnowego tylko tym, że zadania bębna spełnia sztywna tarcza. Współpracujące ślizgowo z tarczą hamulca elementy cierne dociskane są równolegle do osi obrotu koła łub wału (a nie promieniowo jak w mechanizmie bębnowym). Tar­czowy mechanizm hamulcowy może być wykonany jako:    mechanizm z tarczą wirującą; związana z kołem lub wałem tarcza cierna obraca się i jest hamowana przez dociska­nie przesuwnych szczęk osadzonych w nieruchomej obu­dowie. mechanizm z tarczą nieruchomą; związana z kołem lub wałem obudowa obraca się i jest hamowana dzięki dociska­niu odpowiednich elementów ciernych do trwającej w bez­ruchu tarczy ciernej lub wskutek rozsuwania członów tarczy ciernej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!