SPRĘŻYNY ŚRUBOWE

Sprężyny śrubowe mieszczą się w cylindrach korpusów zwrotnic ułożyskowanych na końcach rurowej osi przed­niej, przymocowanych sztywno do ramy. Dwa wahacze prowadzące koło mogą obracać się na sworzniach osadzonych w korpusie zwrotnicy. Jeden z wahaczy pracuje jako dźwig­nia dwuramienna, której ramię wewnętrzne opiera się o zde­rzak sprężyny śrubowej, a ramię zewnętrzne stanowi wspor­nik łożysk piasty koła. Drugi wahacz zabezpiecza tarczę hamulcową i piastę koła przed przekręcaniem się i przenosi na oś obciążenia wystę­pujące podczas hamowania. Istotne wady omawianego układu to mała sztywność poprzeczna oraz trudność uzys­kania dużych kątów skrętu kół kierowanych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!