SKUTEK OPORÓW TARCIA

Wskutek oporów tarcia podczas hamowania bęben usiłuje przekręcić dociskaną do niego szczękę, czemu przeciwstawia się jej sworzeń łożysko­wy. W ten sposób siła hamowania przenoszona jest kolejno przez oponę, tarczę koła, piastę i bęben, sworznie szczęk, tarczę hamulca i elementy zawieszenia — na ramę pojazdu. Rozkład sił w prostym bębnowym mechanizmie hamulco­wym świadczy, że wypadkowa siła oporów tarcia Tb przeciwstawlającychsię obracaniu bębna względem szczę­ki daje się rozłożyć na dwie składowe: F” skierowaną ku środkowi podpory (osi sworznia) oraz F’, dociskającą szczękę tzw. współbieżną (lewą) do bębna lub odpychającą szczękę przeciwbieżną (prawą) od bieżni bębna.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!