PRZYMOCOWYWANIE OKLEIN

Okładziny przymocowuje się do szczęk przez:   nitowanie przy użyciu mosiężnych lub miedzianych nitów rurkowych lub nawiercanych; wadą nitowania jest niepełne wykorzystanie grubości okładziny, ponieważ okładzinę trzeba wymieniać na nową jeszcze nim główki nitów zacz­ną ocierać o bieżnię bębna; istotną za­letą nitowania jest natomiast łatwość wymiany okładziny, nawet przy użyciu prymitywnego wyposażenia, naklejanie okładziny na szczękę; me­chanizm hamulcowy może wówczas pra­cować zadowalająco, aż do zupełnego prawie starcia okładzin;  ponadto, ze względu na brak otworów na nity, czyn­na-powierzchnia okładziny naklejanej jesto 10…15% większa niż podobnej okładziny nitowanej; z uwagi na koniecz­ność stosowania specjalnych urządzeń do naklejania okładzin, w praktycć szczęki z zużytymi okładzinami trzeba wymieniać na nowe, co zwiększa koszty naprawy hamulców; najczęściej stosowanymi klejami są modjiikowane żywice fenolowe.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!