PRZEJMOWANIE DYNAMICZNYCH OBCIĄŻEŃ

Tak długo ciśnienie wewnątrz cylindra oraz po obu stronach głównej przepony jest jednakowe, ponieważ w razie powstania jakiejkolwiek różnicy ciśnień olej może przepływać przez zwężkę w głowicy cylindra. Jeżeli koło jezdne wychyla się, wskutek przekręcania się wałka tłok wypycha z cylindra olej poprzez zawór dławiący ugięcia do kołpaka, a główna przepona rozcią­gając się pod naporem oleju spręża jeszcze bardziej azot w kołpaku. Natomiast kiedy, obciążenie się zmniejsza, azot w kołpaku częściowo się rozpręża i ściskając przeponę zmusza ją do wtłaczania oleju poprzez zawór dławiący odbicia z powrotem do wnętrza cylindra, a tłok ustępując pod naporem oleju przekręca wałek, zmuszając koło jezdne do ustawienia się w położeniu wyjściowym. Podczas przej­mowania dynamicznych obciążeń olej prawie nie przepływa przez zwężkę w głowicy cylindra, ze względu na małą jej przepustowość.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!