OKŁADZINA SZCZĘKI WSPÓŁBIEŻNEJ

Okładzina szczęki współbieżnej zewzgjędu na zwiększone naciski zużywa się znacznie szybciej niż okładzina słabiej dociskanej siczęki przeciwbieżnej. Ze względów napraw­czych wskazane jest, aby okładziny obu szczęk zużywały się z podobną intensywnością, co zapewnić można przez:  zaopatrzenie szczęki współbieżnej w okładzinę o odpo­wiednio zwiększonej odporności na ścieranie niż okła­dzina szczęki przeciwbieżnej,    zwiększenie czynnej powierzchni okładziny ciernej szczęki współbieżnej (zwiększenie kąta opasania)—   zróżnicowanie nacisków wywieranych przez rozpieracz; w takim przypadku na szczękę przeciwbieżną działa siła większa niż na szczękę współbieżną. Układ DUPLEX. Dużą skuteczność hamowania uzyskać można przez zastosowanie dwóch szczęk współbieżnych , czyli układu, w którym każda ze szczęk doci­skana jest przez oddzielny rozpieracz i zawieszona jest na niezależnym sworzniu oporowym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!