O PODWÓJNYCH WAHACZACH

Zawieszenie niezależne o      podwójnych wahaczach poprzecznych w razie jednakowej ich długości (tzw. układ równoległy) podczas uginania się elementów sprężystych zapewnia wprawdzie równoległe przesuwanie się kół, lecz jednocześnie powoduje znaczne zmiany ich rozstawu. Ponieważ utrudnia to prowadzenie samochodu 1 pogarsza stateczność jego ruchu, podwójnych wahaczy poprzecznych o jednakowych długościach ramion już prawie się nie spotyka. Natomiast niekiedy stosuje się półeliptyczne piórowe resory poprzeczne, spełniające za­dania wahaczy poprzecznych i osi przedniej, co zapewnia dość dobre prowadzenie kół i pozwala na zmniejszenie cię­żaru zawieszenia .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!