NASTĘPSTWA PRZYHAMOWANIA

Szarpnięcia takie są następstwem chwilowego przyhamowania kola jezdnego,napotykającego nierówność nawierzchni. Aby wyeliminować lub ograniczyć do mini­mum odczuwalne skutki szarpnięć kół, stosuje się rozmaite elastyczne elementy zawieszenia, które pozwalają na cofanie się kół w chwili napotykania na przeszkodę utrudniającą .ich toczenie się. Nadmierne ruchy wzdłużne kół są niepo­żądane, ponieważ zmniejszają stateczność ruchu samochodu podczas zakręcania lub hamowania. Z tego względu do­puszcza się jedynie wzdłużne przesunięcia kół w granicach najwyżej kilkunastu milimetrów, co w praktyce wystarcza do wydatnego ograniczenia odczuwalnych skutków szarpnięć.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!