NAJBARDZIEJ UOGÓLNIONY UKŁAD

Układ taki w najbardziej uogólnionym ujęciu zastępuje rzeczywisty układ zawieszenia koła jezdnego samochodu. Masa (m) związana jest z jednej strony ze sprężyną o określonej twardości, a z drugiej z elementem ciernym tłumiącym drgania wskutek oporów tarcia mechanicznego.Kiedy masa wychyla się z położenia równowagi sprężyna usiłuje sprowadzić ją do niego z tym większą siłą, im większe jest wychylenie masy. Jeżeli siła wywierana , przez sprężynę (C) zrównuje się z siłą oporów tarcia wskutek wychylenia masy równego lub— S0, w zakresie od -j-50do —S0 siła sprężyny jest mniejsza niż siła tarcia, a w razie wychylenia masy poza ten zakres —większa.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!