MECHANIKA ZAWIESZENIA SAMOCHODU

Mechanika zawieszenia samochodu oparta jest na teorii drgań. Ścisłe matematyczne ujmowanie drgań, którym podlega poruszający się samochód I jego elementy, jest sprawą trudną i złożoną. Dlatego też w praktyce nie po­pełniając istotnych błędów wprowadza się liczne uproszcze­nia w rozważaniach, w stosunku do rzeczywistego układu. Rozpatrując samochód jako obiekt podlegający drganiom rozróżnia się w nim:    masy uresorowane, których ciężar przenoszony jest przez zawieszenie; należą do nich silnik, nadwozie i wszystkie elementy podwozia sztywno z nim związane, w tym również i rama jeśli samochód ją ma; ponadto do mas uresorowa- nych zalicza się osoby jadące samochodem, ich bagaż oraz przewożony ładunek,  masy nieresorowane, do których należą zawieszenie i wszystkie elementy związane przez nie z masą uresorowaną, czyli koła jezdne z piastami i bębnami hamulcowymi, osie lub mosty napędowe z przekładnią główną.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!