ŁAMANY MOST NAPĘDOWY

Łamany most napędowy . Niezależ­ność zawieszenia kół pędnych uzyskuje się dzięki temu, że -dzięki zastosowaniu przegubu każda z półosi, związane z nią koło pędne oraz jej obudowa (tzw. pochwa) tworzą pewną całość kon­strukcyjną, która wychylając się umożliwia uno­szenie się łub opadanie koła pędnego — bez wy­muszania wychyleń drugiego koła pędnego. Ze względu na konstrukcję, wśród łamanych mostów napędowych rozróżnia się ogólnie dwuprzegubowe jednoprzegubowe, przy czym specjalną odmianę tych ostatnich stanowią tzw. mosty bezprzegu- bowe. Łamany most napędowy jest najczęściej zawieszony na wahaczach podłużnych i spręży­nach śrubowych na wahaczach podłużnych i resorze poprzecznym lub tylko na resorach podłużnych (jedynie samochody ciężarowe — np. TATRA.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!