ŁĄCZENIE BIEGUNÓW

Do roku 1936 łączono powszechnie biegun ujemny akumu­latora z masą samochodu. Od sposobu tego odstąpiono najpierw w Wielkiej Brytanii, gdzie zaczęto łączyć z masą dodatnie bieguny akumulatorów, aby polepszyć warunki pracy świec zapłonowych. Jeżeli bowiem biegunowość elektrody środkowej świecy jest ujemna, wyładowanie iskrowe uzyskuje się przy niższym napięciu roboczym niż w razie dodatniej biegunowości elektrody środkowej. System łączenia dodatniego bieguna akumulatora z masą samochodu przyjął się po drugiej wojnie światowej dość powszechnie (USA, ZSRR, CSRS, Polska i in.) i obecnie obowiązuje u nas. Jednak w USA, a następnie od 1957 r. również i w ZSRR wytwórnie przeszły ponownie na łączenie ujemnego bieguna akumulatora z masą samochodu, uza­sadniając to zmniejszeniem stopnia korozji elektrochemicz­nej stalowych nadwozi oraz poprawą warunków odbioru radiowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!