KOŁA SAMOCHODU

Jeżeli koła samochodu są zawieszone zależnie, ciężar mas nieresorowanych jest większy niż w razie niezależnego za­wieszenia kół. W wyniku tego wyczuwalne drgania nadwozia mają dość dużą częstotliwość, co nieprzyjemnie odczu­wają jadący samochodem.Zaletą zawieszenia sztywnego jest to, że zmiana położenia nadwozia (spowodowana np. podłużnym lub poprzecznym kołysaniem się) nie wpływa bezpośrednio na położenie obu kół. Mimo prostoty konstrukcji, ze względu na swe wady zawieszenia sztywne szybko wychodzą z użycia, ostatnio również i w samochodach ciężarowych uniwersalnego prze­znaczenia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!