JEDNOPRZEGUBOWY ŁAMANY MOST NAPĘDOWY

Jednoprzegubowy, łamany most napędowy wyróżnia się wahliwym zawieszeniem bloku przekładni mostu napędo­wego i przegubowym sprzężeniem z mechanizmem różni­cowym jednej tylko półosi, dzięki czemu półosie wraz z ko­łami pędnymi wykonują ruchy wahadłowe wokół wspól­nego środka obrotu , będącego środkiem przegubu półosi. Pomimo pewnej asymetrii układu i nieco zmniejszonej stateczności podczas zakręcania, w porówna­niu z dwuprzegubowym mostem napędowym, jednoprze­gubowy most napędowy jest prostszy konstrukcyjnie i  tańszy, pozwala na obniżenie spodu nadwozia i zapewnia mniejsze zmiany rozstawu i pochylenia kół pędnych, wy­woływane odkształcaniem się sprężystych elementów za­wieszenia, z reguły sprężyn śrubowych .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!