HYDRAULICZNY UKŁAD

Hydrauliczny układ uruchamiający może pracować przy stosunkowo wysokim • ciśnieniu roboczym w instalacji, zwykle 50.. .100 kG/cms. Dzięki temu wymiary pompy głównej i rozpieraczy są na ogół stosunkowo małe. Hydrauliczny układ uruchamiający powinien być absolutnie szczelny i nie powinny znajdować się w nim najdrobniejsze choćby ilości powietrza. Jeżeli bowiem w przewodach znaj­duje się powietrze, uzyskanie wymaganej sił hamowania może nastręczyć trudności, ponieważ znaczna część skoku pedału hamulca zostaje zużyta na sprężanie ściśliwego powietrza. W razie dość silnego zapowietrzenia może nawet zachodzić konieczność kilkakrotnego naciskania i zwalniania pedału (tzw. pompowania) w celu wytworzenia wymaganego ciśnienia w układzie, a nadto mechanizmy poszczególnych kół działają często z niejednakową skutecznością.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!