CAŁKOWICIE ZWOLNIONY HAMULEC

Jak długo pedał hamulca jest całko­wicie zwolniony, szczęka hamulcowa wskutek oddziaływania sprężyny odciągającej znajduje się w pewnej odległości od bębna, ograniczonej skokiem czopa szczęki. Oddziały­wanie sprężyny odciągającej nie wy­starcza przy tym, aby spowodować obrót widełek, utrzymywanych w po­łożeniu skrajnym przez sprężynę talerzową. W takiej sytuacji luzowi między okładziną szczęki a bieżnią bębna odpowiada w układzie regu­lacyjnym odległość między czopem a powierzchnią oporową widełek. Podczas hamowania, kiedy szczęka hamulcowa zbliża się do bieżni bę­bna, czop porusza się w wycięciu nieruchomych widełek, aż do ze­tknięcia się z ich powierzchnią opo­rową. Jeżeli luz między szczęką ‘a’.bębnem jest zbyt.duży, wówczas poruszający się czop naciska -na powierzchnię Oporową widełek i przekręca je, ponieważ siła rozpierająca szczęki stosunkowo łatwo przezwycięża opór sprężyny talerzowej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!