AKUMULATORY SAMOCHODOWE

Pomijając okresy rozruchu silnika, w których Plazmę obniża się napięcie robocze (co uwzględnia się przy doborze rozrusznika), nawet w zwykłych warunkach użytkowania instalacji napięcie robocze na zaciskach urządzeń elektrycz­nych może zmieniać się dość znacznie – odbiegając od zna­mionowego do ±30%. Niedokładne wykonanie połączeń przewodowych instalacji może jeszcze bardziej pogłębiać różnice pomiędzy napięciem znamionowym i roboczym. Zwykle po kilku miesiącach użytkowania nowego samo­chodu spada wyraźnie napięcie na zaciskach rozmaitych odbiorników. Tego rodzaju spadek napięcia roboczego np. na zaciskach reflektorów może wynosić od 0,£ V, co nie ma jeszcze znaczenia praktycznego, do 1,0 V, co już znacznie przekracza dopuszczalną granicę.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji przydatnych dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam także do udzielania się i dyskutowania w komentarzach!